VAD INNEBÄR 10 ÅRS REPARERBARHET?

Tefal strävar efter att kunna reparera produkter
i upp till tio år i hela Europa.


Skyddet av miljön och kampen mot den växande mängden avfall är viktiga frågor för oss.

Voir la vidéo

Tefal På din sida…

Våra produkter är utformade för att enkelt kunna repareras, tas isär och monteras ihop igen.
Ett mycket stort antal delar finns i lager
(40 000 artiklar lagras i Frankrike för Europa) för att kunna reparera produkter som går sönder och till lägsta möjliga kostnad.

Tefals ingenjörer föreslår ändringar baserat på intern återkoppling för att säkerställa att de nya generationerna av produkterna blir ännu enklare att laga. Varje ny referens av färdiga produkter förses med etiketten ”reparerbar i 10 år”.


10 år

Tefal åtar sig att för i stort sett alla produkter hålla reservdelar tillgängliga i genomsnitt tio år efter inköpet*.


5.7 miljoner delar på 15,000 m2

För att säkerställa omedelbar tillgång till reservdelar finns en stor mängd delar i lager för produkter som inte längre tillverkas.


Det är oftare billigare att reparera än att ersätta en produkt, särskilt på grund av det sjunkande priset på reservdelar (30% i genomsnitt sedan 2012). En reparation ändrar inte på något sätt produktens kvalitet, och begränsar miljöpåverkan genom mindre avfall.

Mer än 95 % av produkterna som marknadsfördes av Group Seb i Europa 2016 är reparerbara (varav 22 %, med undantag av högst en eller två otillgängliga delar, till en ”rimlig” kostnad).

Tefal nära dig...

Den bästa servicen för dina produkter tillhandahålls av reparatörer som utbildats av Tefal och som alltid letar efter ett sätt att utöka produktens livslängd.
Idag arbetar mer än 6 500 auktoriserade professionella reparatörer över hela världen för att säkerställa hållbarheten hos produkterna, oavsett var produkterna köps eller används. Klicka på knappen för att hitta din närmaste auktoriserade reparatör. Kom ihåg att först titta efter om det inte finns en lösning bland de många källorna till hjälp som finns på nätet.

Hitta en reparatör    Vanliga frågor

6,500 professionella reparatörer
repairers

REPARERA ENKELT

Det är enkelt att reparera

Besök ett auktoriserat servicecenter så kan du snabbt få en trasig del på din Tefal-product utbytt.

Det här innebär att produkten kan lagas även efter att garantiperioden gått ut och under många år framåt.

Reservdelar och tillbehör med ett klick:

Du kan också beställa reservdelar och tillbehör till dina Tefal-produkter direct via onlinetjänsten.

Beställ delar
La réparabilité c'est facile : Voir la vidéo

3D-utskrifter förenklar reparationer och gör att du kan använda dina produkter längre

För att säkerställa tillgången till vissa plastdelar har Tefal sedan maj 2016 testat produkter som reparerats med 3D-utskrivna reservdelar.

Voir la vidéo
Vi inser nu att det här är produkter som förtjänar ett långt liv "
Alain Pautrot - VP Consumer Satisfaction Se intervjun