Vad innebär ett 15-årigt åtagandeför reparation till rimligt pris?

Sedan den 1 januari 2022 satsar Tefal på produktreparationer genom att utöka tillgängligheten av reservdelar till ett rimligt pris för produkter 10 till 15 år efter inköpsdatum, reservdelar för nya produkter som lanseras 2022 samt för produkter som fortfarande är i produktion.

Med 96 % av referensprodukter sålda 2021 med märket 10 års reparerbarhet stärker Tefal sitt åtagande i hela Europa.

See the video

Tefal finns här för dig…

Våra produkter är gjorda för att enkelt kunna repareras, tas isär och sättas ihop igen. Med mer än 50 000 artiklar i lager gör vi allt för att reparera endast det som är absolut nödvändigt och till lägsta möjliga kostnad.

Tefals ingenjörer utvecklar produkter med hänsyn till vad användarna tycker, vilket gör att den nya generationens produkter är ännu enklare att ta isär och sätta ihop igen. Varje ny produkt kontrolleras systematiskt för att kunna få märkningen ”15 års reparerbarhet till rimligt pris”.


15 år

Tefal har åtagit sig att tillhandahålla tekniska reservdelar till nästan alla sina produkter i 15 år efter köp.*


8.3 miljoner delar på 15,000 m2

För att garantera bästa möjliga tillgång till reservdelar har Tefal dem i lager för att täcka behoven för många år framöver, även för produkter som inte längre tillverkas.


Att reparera en produkt är ofta billigare än att köpa en ny
Genom att anpassa priserna på reservdelar och erbjuda reparationer som gör produkterna redo att användas igen gör Tefal allt för att se till att reparationerna är så ekonomiskt gynnsamma som möjligt. Reparationen påverkar inte produkternas kvalitet på något sätt och vi använder alltid reservdelar som är godkända av varumärket.

* Mer än 96 % av de produkter som såldes av Groupe Seb i Europa 2021 uppfyllde det 10-åriga åtagandet, som gällde till och med den 31 december 2021 och nu har ersatts av det 15-åriga reparationsåtagandet till rimligt pris från och med den 1 januari 2022. Reservdelar som tillverkats med hjälp av alternativ teknik.

Tefal finns där du är…

Den bästa servicen för dina produkter får du av reparatörer som utbildats av Tefal och som alltid strävar efter att öka produktens livslängd.
Vi har över 6 200 auktoriserade, professionella reparatörer över hela världen som garanterar dina produkters hållbarhet – oavsett var du befinner dig eller i vilket land du köpte din produkt.

Klicka på knappen för att hitta din närmaste reparatör. Glöm inte att söka efter svar på dina frågor i våra omfattande supportsystem online.

Hitta en reparatör    Vanliga frågor

6,200 servicecenter

Det ska vara enkelt att reparera

Besök en auktoriserad reparatör så kan du snabbt få en trasig del på din Tefal-produkt utbytt.

Det säkerställer att produkten kan repareras efter garantiperioden och kan användas i många år.

Du kan också beställa reservdelar och tillbehör till dina Tefal-produkter online.

Beställ reservdelar
Det ska vara enkelt att reparera

Med 3D-utskrivna reservdelar håller dina produkter ännu längre!

Över 3 000 produkter har redan reparerats med hjälp av 3D-utskrivna reservdelar.

Denna teknik gör det möjligt att snabbt producera en reservdel på begäran, vilket bidrar till bättre tillgänglighet och minskade krav på reservdelar i lager. Alla 3D-utskrivna delar genomgår särskilda kontroller för att säkerställa kvalitet och hållbarhet.

See the video
Vi inser nu att det här är produkter som förtjänar ett långt liv”
Alain Pautrot – chef för kundnöjdhet Se intervjun